springibenen

Alla inlägg den 15 augusti 2011

Av Olivia - 15 augusti 2011 23:30

             

  Här är lite bilder som jag tog när jag och pappa cyklade till stugan för några veckor sedan! Det blev totalt 5,5 mil tror jag. Mysigt var det i alla fall!   

Av Olivia - 15 augusti 2011 18:38

Snart sticker jag ner till gymmet där ett pass afrodans väntar! I mina harembyxor tänker jag go bananas till de sköna rytmerna! 


Förresten bokade vi en resa till Barbados igår! Vi åker dit på jullovet och är där i ca 14 dagar. Kul kul kul!   

Av Olivia - 15 augusti 2011 14:05

  Ingredienser till soppan:

  • Potatis
  • Svarta bönor
  • Paprika
  • Gul lök
  • Morötter
  • Vitlök
  • Currykrydda
  • Svartpeppar
  • Salt
Ingredienser till fetaostkrämen:
  • Fetaost
  • Creme fraiche
  • Svartpeppar
  • Vitpeppar
Gör såhär:
Soppan: Koka upp potatisen. Hacka morötterna, paprikan och löken och lägg dessa i en bunke tillsammans med  alla andra ingredienser till soppan. När potatisen kokat klart hackar man upp den också och lägger i bunken. Tillsätt sedan lite vatten (mängd beroende på hur rinnig man vill ha soppan) och mixa sedan ihop allting!
-
Fetaostkrämen: Ta en bit fetost och mosa den i en skål tillsammans med creme fraiche, svartpeppar och vitpeppar.
-
När det är klart kan man värma soppan i en kastrull eller i mikron innan man lägger på fetaostkrämen. Man kan lägga lite färsk koriander uppepå också! Sedan är soppan klar för att ätas! 
Av Olivia - 15 augusti 2011 11:57

Tiden passerar och det är svårt att ta vara på alla minuter, timmar och dagar som flyger förbi så snabbt. Imorgon börjar skolan igen, hösten är här och sommaren förbi. Inom loppet på en vecka har även en av mina allra bästa vänner åkt till USA för att stanna där ett helt år. Hon som just berättade att hon eventuellt skulle åka iväg som utbytesstudent? Jag fyller snart 18 år, någonting jag väntat på så länge. Jag tar snart studenten, flyttar hemifrån...Det känns så overkligt och jag vet inte om jag är redo för alla förändringar, inte än...


Ibland önskar jag att man kunde styra lite mer över tiden. Bestämma när man vill att allt ska hända, snabbspola, bromsa upp och spola tillbaka. Dock finns det väl någon mening med att inte kunna göra det...Livet går väl helt enkelt ut på att göra det bästa av det som händer och anpassa sig till händelseförloppet. Livet är väl just resultatet av hur vi väljer att prioritera den tid vi har, samt hur vi anpassar oss till både det självvalda men också till det som vi inte kan styra över. 





Tidigare månad - Senare månad

Presentation


Hej kära du! Mitt namn är Olivia och jag har ett stort intresse för träning i alla former! Kikar du runt här kommer du kunna läsa om min träning och kost, hitta nyttiga recept samt kunna få lite hälsotips av olika slag! Låt dig inspireras ;-)

Fråga mig

0 besvarade frågor

Omröstning

Hur stort träningsfreak är du?
 Träning - Vad betyder det?
 Jag skulle vilja träna mer, men...
 Jag satsar på en bra vardagsmotion.
 Man har ju sina träningsperioder...
 Jag tränar regelbundet för att hålla mig i form!
 Träning är ett stort intresse och jag tränar flera gånger i veckan!
 Träning är mitt liv, jag gör knappt något annat!

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2011
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards