springibenen

Alla inlägg under juli 2011

Av Olivia - 31 juli 2011 21:16

Uppdateringen skulle ju kunna förbättras känner jag...men just nu är jag faktiskt inte jättepeppad på att skriva något här på bloggen   Dock kan jag ju meddela att jag och Sofia var på ett spinningpass ikväll. En dans på rosor? Njaaae, inte riktigt...Men skönt nu efteråt i alla fall! 


Under dagen har jag städat lägenheten och varit hos mormor och träffat lite släkt som jag inte träffat på länge! Mysigt och kul! Firade också gammelmormor som fyller 95 år idag! Herre jisses vilken krutkärring! 


Nu har jag hamnat i mat- och träningskoma så jag ligger helt utslagen i min soffa.. Skööönt!

Av Olivia - 29 juli 2011 14:30

    Såhär blev dagens lunch. Jag stekte upp quorn, lök och morötter med lite kryddor och la på en bädd av matvete. Jag har börjat ersätta pasta och ris med matvete på sista tiden och det blir faktiskt riktigt gott! Om inte godare!  


Såhär ser förpackningen ut om ni är sugna på att köpa en nästa gång ni går till affären!


   

Av Olivia - 29 juli 2011 14:00

Body pumpen imorse gick bra men jäääklar så mina muskler och psyke fick kämpa! Skakade hela jag    Jag ska försöka köra body pump oftare eftersom det är en sjuukt bra träning för hela kroppen! Ska byta ut några gymdagar till bodypumpdagar framöver! Gymmet är visserligen kul och det är skönt att gå omkring och göra saker i ens egen takt. Dock är sannolikheten stor att man inte tar ut sig helt, att man inte gör exakt så många reps som man egentligen kan, att man hoppar över någon maskin osv...På ett bp-pass däremot gör man som ledaren säger och att ge upp är inget alternativ. Man får mer motivation helt enkelt!   


Av Olivia - 29 juli 2011 10:30

Ja då var det dags för lite kroppspump nu då (eller body pump som det så fint heter egentligen) !   


Vad är Body pump?

Body pump är en träningsform där man använder en stång, fria vikter, en stepbräda och sin egen kroppsvikt. Till musik och ledarens instruktioner kör man på med olika övningar, och vikten får man hela tiden justera själv! På ett body-pump-pass tränar man styrka för hela kroppen! 

Av Olivia - 28 juli 2011 16:44


Nu kilar jag och min fina "Jag-kom-in-på-JENSEN-tröja" till gymmet med Sofia! Blir nog en promenad efter det också.    Herrå!

Av Olivia - 28 juli 2011 16:29

 

Dagens lunch innehöll:

  • matvete
  • isbergssallad
  • körsbärstomater
  • gurka
  • pepparsalami
  • fetaost
  • pumpafrön
  • Dressing: olivolja, balsamvinäger, svartpeppar, flingsalt och oregano
Av Olivia - 28 juli 2011 01:44

  Harry och company...man kan ju inte låta bli att älska dem och den värld de lever i! En riktigt bra film med ett bra avslut måste jag säga! Jag var lite orolig att jag skulle gå ifrån biosalongen besviken, men jag är nöjd och belåten! Dock kan jag inte låta bli att känna mig lite tom och ledsen över att man inte kommer att kunna fortsätta följa Harry och gänget i framtiden...   

Av Olivia - 27 juli 2011 19:31

1 h på crosstrainern var tortyr...MEN, I did it, vilket betyder att jag är värd både bio och godis ikväll! Sen körde jag faktiskt styrka också så jag får ta lite extra godis till och med!   

Presentation


Hej kära du! Mitt namn är Olivia och jag har ett stort intresse för träning i alla former! Kikar du runt här kommer du kunna läsa om min träning och kost, hitta nyttiga recept samt kunna få lite hälsotips av olika slag! Låt dig inspireras ;-)

Fråga mig

0 besvarade frågor

Omröstning

Hur stort träningsfreak är du?
 Träning - Vad betyder det?
 Jag skulle vilja träna mer, men...
 Jag satsar på en bra vardagsmotion.
 Man har ju sina träningsperioder...
 Jag tränar regelbundet för att hålla mig i form!
 Träning är ett stort intresse och jag tränar flera gånger i veckan!
 Träning är mitt liv, jag gör knappt något annat!

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4
5
6
7
8
9
10
11 12 13 14 15
16
17
18 19
20
21 22 23
24
25 26 27 28 29
30
31
<<< Juli 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards